Rymdskeppet

Det som skrivs här är ren science fiction. Ingenting är således sant.

torsdag, juni 02, 2005

Mycket att göra

Oj, dagarna bara försvinner och jag tycker knappt att jag hinner med någonting. Det är dock likadant för alla andra här.

Kommunikationsmodulen, som jag skrev om sist, är givetvis installerad och fungerar perfekt. Nu arbetar jag och Helen med ett system som ska ge oss optisk kommunikation med Jorden. Då kommer det att gå betydligt fortare att skicka meddelanden till och från Jorden.

Jordgubbarna (höll jag på att säga - jordborna är väl rättare) har redan börjat skicka meddelanden med den tekniken också. Det där med "också" är ju väl, för annars hade det ju varit lite svårt för oss att ta emot deras meddelanden innan vi är klara med det nya.

Jag saknar jorden och djur och fick Kaptens tillåtelse att besöka Landet (kommer precis därifrån). Det är mysigt med djur. Det känns så typiskt Jorden när jag klappar och kramar djuren. Speciellt lammen är riktigt mysiga att krama.

Det var förresten märkligt med lammen. Tackorna var tydligen med lamm när vi lämnade Jorden men de har hållit sig som ofödda lamm under färden pga att alla har sovit och haft minskade kroppsfunktioner under färden. Skönt. Dan efter att tackorna vaknat, så lammade de.

Samma sak gäller för övrigt även för människor också. Det var tydligen en del kvinnor som var med barn när vi lämnade jorden. Tänk om de barnen hade fötts under färden när deras mammor sov. Naturen är verkligen fantastisk.

En av tjejerna här på Landet är riktigt söt och i min ålder dessutom... Eftersom många här på rymdskeppet är singlar, så är det säkert bäst att jag håller mig framme, så jag också kan bli gift. Spännande...

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem